ENERGETIKAI TANÚSÍTVÁNY

Hiteles energetikai tanúsítványt készítünk, akár 24 órán belül, elsősorban Budapest és Pest megye teljes területén. Szolgáltatásunkat ajánljuk a kormányrendelet által kötelezően előírt ingatlan adás-vételhez, bérbeadási szerződéshez, használatbavételi engedélyhez, valamint energetikai korszerűsítési pályázathoz egyaránt!

SZOLGÁLTATÁSAINK

Energetikai tanúsítványát valamennyi ingatlan esetében kiállítjuk, legyen szó panel vagy tégla, társasházi, tetőtéri vagy egyéb más típusú lakásról, családi házról, üzlethelyiségről, irodáról vagy esetleg ipari létesítményről. Megbízható és tapasztalt - a Magyar Mérnöki Kamara és a Magyar Építész Kamara által vezetett névjegyzékben szereplő -  TÉ jogosultsággal rendelkező mérnökeink állnak rendelkezésére, hogy hiteles tanúsítványát Ön a legrövidebb átfutási idővel, kedvező áron megkaphassa.

LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK
GYAKORI KÉRDÉSEK

Mi az eneregetikai tanúsítvány?

A 176/2008. (VI.30.) Kormányrendelet szerint: az energetikai tanúsítvány egy "igazoló okirat, amely az épületnek vagy önálló rendeltetési egységnek a külön jogszabály szerinti számítási módszerrel meghatározott energetikai teljesítőképességét tartalmazza." Az ingatlan energetikai minőségét hivatott mutatni - az épület energiahatékonyságáról nyújt tájékoztatást és javaslatot ad az épület energiahatékonyságának javítására. 

MIKOR-KÖTELEZŐ-ENERGETIKAI-TANÚSÍTVÁNYT-KÉSZÍTTETNI?

Magyarországon a 176/2008.(VI.30.) Kormányrendelet, illetve a 7/2006. (V.24.) TNM rendelet kötelező érvénnyel írja elő az épületek energetikai tanúsítását és az energetikai jellemzők meghatározásának fő szabályait. E rendeletek értelmében kötelező tanúsítványt készíttetni az alábbi esetekre:

  • új épület építése - új épület használatba vételi engedély miatt
  • Ingatlan bérbeadás - meglévő épület vagy önálló rendeltetési egység ellenérték fejében történő tulajdon bérbeadása
  • Ingatlan adás-vétel - meglévő épület vagy önálló rendeltetési egység ellenérték fejében történő tulajdon átruházása 
  • 500 nm - nél nagyobb hasznos alapterületű hatósági rendeltetésű, állami tulajdonú közhasznú épület
  • energetikai korszerűsítési pályázathoz

MIKOR-NEM-KELL-ENERGETIKAI-TANÚSÍTVÁNY?

  • 50 nm - nél kisebb hasznos alapterületű, külön álló épületre (családi házra)
  • tanúsítványaralóra, hétvégi házra, üdölőre (évente 4 hónapnál rövidebb használatra szánt épületre) 
  • alacsony energiaigényű mezőgazdasági épületre
  • hitéleti célra szánt épületre
  • bizonyos esetekben műhelyre vagy ipari területen lévő épületre


MEDDIG-ÉRVÉNYES-AZ-ENERGETIKAI-TANÚSÍTVÁNYT?

Az újonnan kiállított tanúsítványok 5 évig érvényesek. Ezen időtartamon belül csak akkor veszti érvényességét, ha műszaki jellegű átalakítást végeznek az érintett épületen. Ha Önnek adásvétel, bérbeadás, banki ügyintézés (hitel), szakszerű értékbecslés miatt energetikai tanúsítványra lenne szüksége, bízza ránk a feladatot, rendelje meg energetikai tanúsítványát most: 06 20 477 2181


MENNYIBE-KERÜL-ÉS-KI-JOGOSULT-MEGRENDELNI-A-TANÚSÍTVÁNYT?

MENNYIBE KERÜL?

Az árat befolyásolja az ingatlan elhelyezkedése, típusa és az hogy miért van rá szükség. Az árak tartalmazzák a kiszállás, helyszíni felmérés, mérnöki munka, tanúsítvány hitelesítés és PDF megküldés díját. 

  • A tanúsítvány Budapesten, előzetes egyeztetést követően, személyesen is átvehető - ez esetben fizetés átvételkor, készpénzben.
  • A postai úton megküldött tanúsítvány postázási költsége kb. 1.500 FT
  • Megrendelő a  nyomtatott formában, utánvéttel, futárszolgálattal megküldött tanúsítvány költségét annak kézhez vételekor teljesíti.
  • Sürgősségi felár díja = 5.000 Ft 

KI JOGOSULT ELKÉSZÍTTETNI?

ELADÁS: Ingatlan eladásakor az ingatlan tulajdonosa készítteti el a tanúsítványt - a 176/2008. (VI.30.) Kormányrendelet szerint, ami  megfogalmazza, hogy ingatlan eladásakor az eladó köteles átadni a vevőnek a tanúsítványt. 

BÉRBEADÁS: Ingatlan bérbeadás esetén az energetikai tanúsítás költségei a bérbeadót terhelik. A vonatkozó rendelet előírja, hogy a bérlőnek át kell venni a tanúsítványt a bérbeadótól legkésőbb a bérleti szerződés aláírásakor.

ÚJ ÉPÜLET ÉPÍTÉSE: Ebben az esetben az építtető feladata elkészíttetni a tanúsítványt. Jogszabály szerint a használatbavételi engedély igénylésekor mellékleni kell azt.

ENERGETIKAI PÁLYÁZAT: Az energetikai korszerűsítési támogatásra pályázó tulajdonosnak gondoskodnia kell a szükséges tanúsítványok elkészíttetéséről. A pályzatokhoz kötelezően csatolni kell két darab energetikai szakvéleményt és egy mérnöki nyilatkozatot is.

IGÉNYELJE AKÁR MOST

MEGRENDELÉS TELEFONON: +36 20 477 2181

MEGRENDELÉS

Telefonon, e-mailben, alábbi megrendelőlapot kitöltve lehet

ELKÉSZÍTÉS

A tanúsítvány elkészítése általában 24 - 48 óra

FIZETÉS

készpénzzel, átutalással, futárral - utánvéttel lehetséges.

ÁTVÉTEL

Budapesten személyesen, e-mailben, futárral megküldve.

Az energetikai tanúsítvány megrendelését az alábbi megrendelőlap kitöltésével kezdeményezheti. A telefonszám magadását követően visszahívjuk. A helyszíni felmérés az ingatlan nagyságától függően kb. 30 percet vesz igénybe. Az alábbi adatokra és dokumentumokra lesz szükségünk. Tulajdonos neve és címe. Ingatlan címe, helyrajzi száma. Ingatlan alapterület, építési éve. Korábban készült műszaki dokumentáció - ha van ilyen (alaprajz, metszet rajz, műszaki leírás). Elvégezzük a mérnöki munkát a tanúsítványt hitelesítjük, a dokumentumot az Ön által jóváhagyott módon küldjük, kézbesítjük - online, személyesen, postai úton vagy  futárszolgálattal történő kézbesítéssel -  ez esetben a tanúsítvány utánvét díján felül futárszolgálati díj kerül külön felszámolásra. 

MEGRENDELÉS ŰRLAPON
ENERGETIKAI TANÚSÍTVÁNY

Elfogadom a megbizlak.hu weboldal Adatvédelmi Szabályzatát.